Sympozjum dotyczyło projektu “Informatyzacja państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz opracowanie systemu organizacji, zarządzania i udostępniania przez internet.
18 października 2010r. w Przejazdowie k. Gdańska drugie ( z trzech zaplanowanych) seminarium podsumowujące postępy prac nad realizacją projektu pomorskiego współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
W projekcie uczestniczy 16 powiatowych ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej oraz Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Gdańsku.
Zasadniczym celem przedsięwzięcia jest informatyzacja państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz stworzenie mechanizmów do zarządzania zasobem i jego udostępniania przez internet.
Głównym partnerem merytorycznym Projektu jest Główny Geodeta Kraju, ważne więc jest wypracowanie, w ramach projektu, standardów technicznych, kompetencyjnych i organizacyjnych dla całego kraju, w zakresie funkcjonowania państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Zebranych powitał wicemarszałek Województwa Pomorskiego pan Wiesław Byczkowski.
W swoim wystąpieniu omówił początkowe trudności w wyłonieniu wykonawców Projektu, które wpłynęły na skrócenie czasu realizacji projektu o pół roku. Obecnie trwają intensywne prace i jest szansa na ukończenie tego przedsięwzięcia w terminie.
Następnie głos zabrał wiceprezes Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii pan Jacek Jarząbek, który poinformował zebranych o dużym zaangażowaniu Głównego Geodety Kraju w wypracowanie standardów, a także w pomyślne zakończenie Projektu.
Jako trzeci wystąpił przedstawiciel Lidera Projektu, dyrektor Departamentu Geodezji i Kartografii, Geodeta Województwa – Krystian Kaczmarek, który poinformował o utworzeniu, przez Zarząd Województwa od lipca br. Departamentu Geodezji i Kartografii, a także poruszył niektóre sprawy związane z realizacją Projektu.
Następnie rozpoczęła się część prezentacyjno- referatowa, w której omówiono tematy dotyczące Projektu, a mianowicie:
W sesji I
– Założenia i realizacja Projektu
– Funkcjonalność systemu dostarczonego w ramach Projektu
– Projekt standardu gromadzenia, opisywania, udostępniania i wymiany dokumentów
W sesji II
– Realizacja umów na przetwarzanie dokumentacji a także na dostawę sprzętu i oprogramowania oraz szkoleń
W sesji III
– Sprawozdawczość dla Biura Mechanizmów Finansowych w Brukseli
– Procedury konsultacji obywatelskich jako działania wspierające realizację projektów ważnych społecznie.
Seminarium rozpoczęło się o godz. 10.00, zakończyło się o godz.15.10.